Alexandra Basmagy imparteix una masterclass de ballet a PAR en dansa

El passat diumenge 26 d’abril, a PAR en dansa vam tenir l’honor de rebre a Alexandra Basmagy per a una masterclass exclusiva dirigida als nostres ballarins i ballarines. Una experiència enriquidora que va permetre al nostre alumnat treballar de prop amb una artista de trajectòria internacional vinculada a una de les companyies més prestigioses del món: l’American Ballet Theatre (ABT).

Nascuda a Nova Jersey, Alexandra Basmagy va iniciar la seva formació a The Academy of Dance Arts, on va obtenir distincions de la Royal Academy of Dance. Més endavant va continuar els seus estudis a Nova York fins a ingressar a la Jacqueline Kennedy Onassis School de l’American Ballet Theatre.

L’any 2008 va ser membre fundadora del Corella Ballet Castilla y León, sota la direcció d’Ángel Corella, i el 2011 es va incorporar a l’American Ballet Theatre, companyia en la qual va desenvolupar una destacada carrera interpretant importants rols del repertori clàssic i neoclàssic.

Durant la seva trajectòria artística va participar en produccions tan reconegudes com El llac dels cignes, Romeu i Julieta o La Bella Dorment, consolidant una carrera marcada per l’excel·lència tècnica i la sensibilitat escènica.

A més de la seva experiència com a intèrpret, Alexandra Basmagy està certificada en el National Training Curriculum de l’ABT i ha treballat com a assistent de coreografia al Gran Teatre del Liceu. Actualment forma part de l’equip docent de l’Escola de Dansa Marisa Yudes i desenvolupa projectes com a directora artística i productora de gales internacionals, entre elles les Gal·les de les Estrelles de l’American Ballet.

Per a PAR en dansa, poder oferir aquest tipus d’experiències formatives suposa una gran oportunitat per al nostre alumnat. La masterclass va permetre treballar tècnica, musicalitat, interpretació i qualitat de moviment de la mà d’una professional amb una visió internacional de la dansa.

Continuem apostant per apropar el nostre alumnat a grans referents del ballet i de la dansa professional, creant espais d’aprenentatge que inspiren, motiven i enriqueixen la seva formació artística.