Lucy Barthélémy, professora convidada del PAR
L’Anael Martín ha marxat tres setmanes a Croàcia per assistir a José Carlos Martínez amb la coreografia de la seva versió de «Giselle» per al Croatian National Ballet de Zagreb. Mentre la coordinadora artística del PAR està fora d’Espanya, la ballarina francesa Lucie Barthélémy serà l’encarregada de substituir-la.
Nascuda a França el 13 de setembre de 1986, s’ha establert com una ballarina professional amb més de 16 anys d’experiència ballant per a grans companyies com la Bayerisches Staatsballett o la Companyia Nacional de Dansa.
Lucie Barthélémy va començar la seva carrera artística l’any 2005, després de formar-se com a ballarina al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París.
Un cop graduada, va ser contractada per la Bayerisches Staatsballett de Munich (Alemanya) sota la direcció d’Ivan Liska. Allà va romandre fins al 2012, any en què va entrar a la Companyia Nacional de Dansa d’Espanya.
Sota la direcció de José Carlos Martínez, va ballar durant 7 anys a la CND i allà va tenir els seus primers rols com a solista i com a ballarina principal. Entre altres rols molt destacats, la francesa va posar-se a la pell de Raymonda o de Dulcinea a Don Quijote i en els papers de Clara, de Nina i de Pastoral al Trencanous.
L’any 2019, Lucie es va unir a l’Òpera de París amb direcció de Karl Paquette. Aquí va ser ballarina principal del ballet Mon Premiere Lac des Cygnes on va fer d’Odette i d’Odile.
A més de la seva carrera com a ballarina professional, també ha desenvolupat una com a professora de dansa clàssica. Formada al Centre Nacional de la Dansa de París, ha impartit classes per a ballarins de la CND, a l’Associació de Professionals de la Dansa de Madrid i diverses masterclass al Conservatori de Tours, entre d’altres.
Ara, Lucie Barthélémy amplia el seu recorregut com a mestra i s’atreveix impartint classes als alumnes del PAR en Dansa de LaFACT Cultural, Factoria Cultural de Terrassa.
La francesa romandrà les tres primeres setmanes de febrer de 2022 a Barcelona donant classes als joves ballarins de dansa clàssica, de variacions de repertori i individuals, i de tècnica de puntes.