Miquel G. Font

Coordinador

Miquel G. Font

Nascut a Barcelona i format a l’institut del teatre i Rudra Béjart Lausanne, Font ha ballat en diverses companyies com Béjart Ballet Lausane, Dominic Walsh Dance Theatre / Houston Ballet, Lanònima Imperial o Tanzcompangnie Oldenburg treballant amb coreògrafs com J. Killiàn, M Béjart, O. Naharin, S. Cellis , S. Eyal, A. van de Broek, Guy & Roni entre d’altres.

Des de 2010, com a director general de Habemus Corpus, ha dirigit coproduccions internacionals amb d’altres entitats com Stadttheater Klagenfurt (AT), Staatstheater Oldenburg (DE), Internationale Tanz-Theatre Hannover (DE), Tanzzentrale de Region Nürnberg (DE) o Festival Grec Barcelona (ES). Premiat amb diversos premis coreogràfics internacionals com ara Stuttgart Solo-Tanz-Theater 2015 (DE), o Jerusalem Dance Week (Israel), entre d’altres, ha estat convidat a coreografiar per companyies com ara Miami City Ballet (EUA, 2015), Jeune Ballet d’Aquitaine (FR, 2018) o Scapino Ballet Rotterdam (NL, 2018) i coproduccions a grans teatres com Mercat de les Flors (juliol de 2017) o Theaterhaus Stuttgart (Abril de 2016).

En l’apartat pedagògic té l’experiència d’haver format part de l’equip docent de grans centres com ara l’Institut del Teatre de Barcelona, en l’especialitat de creació i coreografia. També és convidat a diverses companyies com ara Scapino Ballet Rotterdam (NL), Staatstheater Ösnabruck (DE) o De Stilte (NL) i conservatoris d’Europa com ara Codarts Rotterdam (NL), Royal Ballet School Antwerp (BE), o Jeune Ballet d’Aquitaine (FR) per a classes magistrals, tallers creatius o entrenaments regulars. A nivell internacional, ha desenvolupat els seus propis mètodes de creació: per un costat, el Mètode Witness, utilitzat en peces de caire professional o workshops a Festivals o companyies i el mètode Exodus, que és una mètode de creació ràpida d’instal·lacions escèniques on cos i ment lluiten en un bucle, més enfocades a tallers intensius, audicions o experiment físic. Totes aquestes branques i mètodes s’han aplicat a diferents contextos: Creacions amb companyies com Scapino Ballet Rotterdam o Habemus Corpus, conservatoris com Codarts (NL), Institut del Teatre (BCN), Studio Adage (FR) o Alienor Ballet (FR) i festivals com Internationale Tanz Festival Hannover (DE) Festival Mes de Danza Sevilla (ES) o el Open Look Festival de Sant Petersburg (RU).